Albert Voorn

Är med R och Lilleman på träning i Ale för den holländske ryttaren och tränaren Albert Voorn. Det är andra gången vi är här och jag är fortfarande lika imponerad av vad han åstakommer med ekipagen. Som min gode vän KW säger; Less is more.
Nu när R redan har varit med en gång kunde hon från början rida avslappnat och koncentrera sig på sin ridning och inte så mycket på att förstå vad han säger och menar. Denna träning kanske inte passar alla, men den passar R alldeles utmärkt. Att hästen ska hitta sin egen balans genom att bara ridas lugnt och framåt fungerar utan att det tjatas om var bogen eller andra hästkroppsdelar befinner sig.
Synd att inte Donne var så pass igång att han kunde vara med. Tror denna träning hade varit perfekt för honom.
Vi tar med oss allt vi lär oss nu i helgen och fortsätter hemma.
Den här gången har vi med oss filmkameran och stativ så vi kan föreviga all information.
Extra kul att Lillemans ägare var här och tittade och såg hur han utvecklats sen senast han var här.
Nu ska jag lyssna på förlängningen på finalmatchen mellan Brynäs och Skellefteå.
Go Brynäs go, H.

Kommentarer
Postat av: Mia

Hoppas hemfärden gick bra och kul att ni kunde komma! Hör av mig så fort vi fått ett nytt datum, mejla gärna förslag till mig.

Ja, visst är han helt grym!!!



Kram// Mia, Ale Ridsport

2012-04-15 @ 23:15:35
URL: http://www.aleridsport.nu
Postat av: Mia

PS! håller med om att du är väldigt lik Bruce Willis! Barnen skall man aldrig lyssna på i sådana sammanhang (dissningar, alltså). ;-)

2012-04-15 @ 23:17:28
URL: http://www.aleridsport.nu
Postat av: Kenth Wasserman

2012-04-17 @ 22:59:06
Postat av: Kenth

Ja jösses, Bruce Willis!!! , Du Mia om man besöker specsavers får man två par glasögon för priset av ett....eller.....du måste sluta ta dom där drogerna :-)

2012-04-17 @ 23:02:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0