Mot Sverige

Måste fira lite påsk såhär i slutet av helgen så jag åker söderut mot Sverige. Lämnar Närke för att besöka syster och svåger utanför Borås i kväll och i morgon blir det middag hos mor i metropolen Vårgårda. Även tydligen kännt som sveriges fotocentrum. Skönt att nån tvingar iväg mig så jag inte bara ligger i soffan och schlappar. Skulle åkt för 45 minuters sedan men somna i nämnda möbel så när jag ändå var så sen kunde jag likagärna skriva av mig lite här.
 R trimmade Lilleman i ridshuset och det tog en stund innan han gav med sig. Det var första riktiga passet på en vecka eftersom han blev vaccinerad förra söndagen.
Donne han överraskade oss fullständigt. För det första stog han helt still när jag skulle tränsa honom. Sen stog han nästan helt still när R satt upp. Iofs mutade vi honom liter men ändå.
När dom kom tillbaka från sin uteritt sa R lite skämtsamt att "undra om han blivit sjuk".
Ja han hade varit helt lugn i stort sett hela tiden och skrittat utan att takta förrän dom hade travat. Efter det hade han taktat lite men helt överkomligt.
Nicke skrittade hon bara ut på då vi väntar på att få honom undersökt igen.

Tänkte ändå på hur olika man kan tycka om hästarna och deras framsteg. När R satt upp på Lilleman idag så gick han sitt obligatoriska steg framåt trots att han inte får det och då blir man lite irriterad på honom.
Förutom idag så har man blivit överlycklig om Donne har lugnat ner sig inom en minut efter att hon satt upp och skrittat med åtminstone en fot i marken i början.
Ja det är dom olika personigheterna hos dom som ger dom deras charm. Tre helt olika personligheter men ändå tycker man lika mycket om dom. Precis som det är med barn. Ja inte barn som tigger påskgodis utan mina egna barn.
Ha en bra avslutning på påsken. Jag ska iaf försöka ha det, H.

Kommentarer
Postat av: Katja

Förra året stod Totte som ett ljus i stallgången, ensam.. Då var jag tvungen att tempa honom och jo, han hade feber... sen blev han snorig och dan och var sjuk i ett par veckor.

Nu har han blivit mycket lugnare, men jag blir ändå orolig ibland och tar tempen, men han har inte haft någon på senare tid :)

2012-04-09 @ 17:15:24
URL: http://sthlmblues.blogspot,com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0