Konfunderad

Precis när jag "postade" förra inlägget fick jag ett samtal från B som har stallet där hästarna står. Donnes haggrannar började gå in och han blev tydligen lite uppspelt av att dom försvann en efter en. B frågade om hon skulle ta in honom.
Kände att med tanke på hur han är hade jag helst gjort det själv men skulle omöjligen hinna till stallet i tid så jag sa, ja du kan ta in honom. Förmanade henne om hur han är, så lägg grimskaftet runt näsan på honom tillade jag. Skicka sen ett mess så att jag vet att du lever, avslutade jag samtalet med.
Till saken hör att B är faktiskt äldre än vad jag är och har hållt på med hästar i minst 50 år så hon har en viss erfarenhet och även en "viss" pondus.
Strax efter att hon ringt fick jag ett mess där det stog: Gick bra snäll
Tog hon in rätt häst? Funderade att tag på om jag skulle ringa och fråga men insåg att jag bara skulle göra bort mig isf så jag förutsätter att den store rödhårige står i sin box och tittar ut genom fönstret när vi kommer till stallet.
H.

Kommentarer
Postat av: Katja

VIlken skön blogg! Fler hästkillar till folket!

2012-03-20 @ 15:15:01
URL: http://sthlmblues.blogspot,com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0