Ungar

Yngste sonen bor hos mig några dagar och med det kommer det matlagning(?) på schemat för min del. Redan igår påtalade han att hans kompis pappa är med i kocklandslaget. Tänkte inte riktigt på vad han menade utan bjöd honom på den dagens middag, ägg, bacon med stekta toast.
Frågade honom vad han ville ha för mat i morgon(idag) och som vanligt sa han att jag skulle bestämma.
Våfflor? Ja det blir bra svarade han. Glass? Ja det blir bra svarade han än en gång.
Medans jag står och våfflar våfflor börjar han zappa på tvn och säger efter en stund, det här programmet ska du titta på. Det är Mästerkocken på 4an. Hmmmmmmmmmmmm....................

I morgon blir det delikatessdisken i närbutiken och då j...r ska han få se eller också blir det min special bara för att statuera ett exempel. Snabbmakaroner med pappascans köttbullar. Dont mess with the devil muuuaahahahahaha.

Ja som ni förstår så överlevde jag longeringen med Donne. Ja eller om vi har fått en annan häst än den vi lärde känna innan han kom hem till oss. Donne var en häst som hade svårt att stå still, ville inte bli borstad i huvudet, skrapade konstant med hovarna när han stod i stallgången. När jag skulle longera honom i sitt gamla hem exploderade han.
Den store rödhårige jag longerade idag satte inte en hov fel. Vare sig före under eller efter longeringen.
Ledde ut honom och förvantade mig ett litet krig men han var helt fredlig. Skrittade först runt mig och när jag smackade på honom började han lugnt trava. Inte ofta man blir tårögd för att en häst travar lugnt men idag blev jag det. Ska bli mycket spännande att följa hans fortsatta utveckling.

Dax för umgänge med den lille sonen, H.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0