På Grevagården i hushållsbilen.

Morgon.
Utelämnar helt medvetet "God". Kan kanske kriva det om några timmar.
Mellanlandade i soffan medans jag försöker släpa min lemlästade lekamen från sovrummet till duschen. Hittade datorn igång och passar på att skriva lite medans duschvattnet blir varmt här i hushållsbilen.
Ja som ni flesta vet regnade kval två av SM-tävlingarna bort igår. Tror faktiskt att det var mitt fel. Önskade att det skulle regna här men jag önskade bara att det skulle regna lite men tillräckligt för att ryttarna skulle komma och köpa våra vattentäta ridbyxor och tävlingskavajer.  Nu kom det alldeles för mycket vatten och jag har lite dåligt samvete för det men trots allt sålde vi flera par byxor.
När jag kom hit i torsdags och skulle starta datorn hade det hänt nåt med den. Den hade på eget bevåg ställt om sig till nån engelskt och det gick inte att skriva förståligt. Ringde min granne, datanörden Daniel och fick hjälp av honom. Hur och vad vi gjorde har jag ingen aning om men datorn började fungera riktigt.
Då slog det mig en tanke. Varför finns det inget som heter datorlogik(eller finns det det?). Det finns ju nåt som heter kvinnlig logik och den logiken är ju så långt från logik nåt kan komma. Hur ska man annars kunna förklara att 90% av 50% av svenska befolkningen har shoping som lösning och svar på allt.
Mår dom dåligt shoppar dom för att bli lyckliga. Samma sak om dom mår bra. Då shoppar dom för att dom är så lyckliga.
Nåväl nog om detta och åter till verkligheten på Grevagården.
Eftersom det regnade hela dagen igår hände det inte så mycket här förrän på kvällen när det blev ryttarfest. Undrar varför det heter ryttarfest. 95% av festdeltagarna tävlar ju inte. Iofs är det likadant med bröllop. Det är ju bara två som gifter sig av alla som är där. Kom ifrån ämnet igen som vanligt.
Jo efter allt regnande blev det fest. Gick dit med vännernas från Filippas. Efter en liten stund kom H och hennes hästskötare H och jag fick den stora glädjen att ha dom jämte mig. Hon är min absoluta ryttarfavorit. Tror tom att jag är lite hemligt kär i henne. Många människor tar eller ger inte någon energi men hon ger mig massor med energi. Hon är underbart spontan och det är sånt jag uppskattar. Ibland kan hon iofs försvinna in i sin egen lilla värld och är då inte kontaktbar men när hon kommer ut igen är hon precis som vanligt.
Nä nu har vattnet blivit varmt så det är dax att ställa denna kropp i rinnande varmvatten. Jo Cajsa det är mycket skönare med varmt vatten.
Ha en bra dag, H.
PS. Till er som kanske undrar varför jag har skapat en ny blogg så kommer det en förklaring lite längre fram. Och till er som är nya läsare kan jag berätta att jag har bloggat på samma sätt tidigare men i ett mindre politiskt korrekt namnDS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0