Spa.

Förutom hästar har jag ett stort intresse till. Och nej ni som känner mig vi tänker inte på samma sak. Det ni tänker på är inget intresse eller hobby utan nåt nödvändigt ont.
Mitt andra intresse är motorsport. Då företrädesvis på fyra hjul på asfalterad bana. Nu börjar ni undra varför skriva om motorsport när han kallar sig stallpolisen?
Jo det finns många likheter mellan hästsport och motorsport.
Tex tycker bådas utövare att den andra "sporten" luktar illa.
Det finns ingen hejd på hur mycket pengar man kan stoppa in i dessa hobbysar.
Det finns många fler likheter men den i mitt tycke viktigaste likheten är att båda dessa sporter är helt demokratiska vad gäller kön på utövare. Mig veterligen finns det bara ett fåtal klasser inom fyrhjulstävling som är låsta vid enbart kille eller tjej. Ungefär som att det bara är tjejer som rider Drottningens Pris i Stockholm.
Annars är båda sporterna helt demokratiska. Just detta är nåt jag funderar på hur man ska utveckla för att få ett större intresse från allmänhet och media. (Detta har ju förbundet fullständigt misslyckats med. Och jag vet till viss del varför).
 Är kanske därför jag har fastnat för båda dessa. Det här med lagsporter har aldrig riktigt varit min grej. Fotboll ska inte utövas av såna som jag som har ett stödben och ett träben. Ska jag jonglera med en boll måste det vara en ballong fylld med helium och ändå klarar jag bara tre duttar.
Tittar just nu på klocka och märker att jag börjar komma i tidsnöd. Vi är sex killar, bla min minste son Ph som åker iväg i två husbilar om några timmar för att vara framme i Spa i morgon eftermiddag. Vi ska kolla på formel 1 Och GP2 där hela helgen. Den största anledningen till att vi åker dit är att Kumlasonen Marcus Macke Ericsson tävlar där. Har följt hans karriär i tio år och nu står han på gränsen till formel 1.
Tror det blir lite svårt för mig att blogga under denhär tiden så ni får hålla tillgoda med en till mig närstående persons blogg så länge. www.rebeccaeklind.blogg.se
Om jag hittar nån dator kommer jag ändå att lämna en lägesrapport från Belgien. Dock måste den innehålla ordet häst eller andra ord med anknytning till häst annars blir Herr chefredaktör sur. Det var ett krav att det alltid måste vara x antal hästrelaterad ord med i varje inlägg. Som han sa: Du kan för fan inte kalla dig för stallpolisen och bara skriva om motorsport.
Önskar mig själv och mitt resesällskap en kul och trevlig resa, H.
Bara timmar kvar till Spa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0