Den påklädde kocken.

Ja ni som känner mig vet att matlagning inte är min  starkaste sida. Har dock vissa traditioner vad gäller tävlingsmeeting. Ska alltid ha med mat när vi ska övernatta och i morgon åker vi till Carlstad Horse Show. Det innebär två middagar och minst två luncher. Har just fixat färdigt större delen av helgens kulinariska upplevelser. R har en tävlingsälsklingslunch(iofs äter hon den dygnet runt men vi kallar den lunch ändå). En middag är färdig redan och så blir det grillat en kväll också. Väderspåmännen(kvinnorna) har lovat bra väder både i morgon kväll och lördag kväll så det får bli lotten som avgör vilken rätt vilken dagl. Gjorde dock ett litet misstag. Stekte 900gr köttfärs men hade bara Tacokrydda till 400gr så den blir mer köttfärssås än Tacos ena kvällen. Lär få stå till svars men då säger jag som vanligt. Förlåt.

Har skrivit litegrann om stilhoppning kontra lämpligheten att små barn ska tävla SM.
Vill göra ett litet klargörande. Min inställning att små barn inte ska tävla om SM är inget jag just har kommit på. Har haft den inställningen i många år. Jag kan inte få in i min  lilla hjärna vad små skenande Bponnier har för positiv inverkan på små barn. En ponny som lika gärna hade kunnat ha en kudde på ryggen kan inte vara bra för hoppsportens utveckling. Stackars R fick en liten seg B-ponny som inte skenade runt, snarare tvärtom. Det var ett helt genomtänkt beslut från hennes föräldrar.
Lär dig rid unge så kan du få kul när du blir vuxen var min filosofi. Har fått mycket skit för att hon inte fick en racerponny men frågar ni henne idag är hon inte det minsta ledsen för det.

Finns bara en väg till långsiktig framgång och det mantrat sitter i ryggmärgen på R: Mycket och hårt arbete!

Har idag än en gång varit till Husaby hästklinik med Nicke och för första gången på snart ett år känns det lite positivt. Nu var han äntligen ohalt och nu ska han sättas igång i lugn och ro. Håller alla tummar som finns för att han är en gång ska få komma ut på tävlingsbanorna och visa vad han kan.

Hushållsbilen är packad och klar och vi ser fram emot en lugn och trevlig helg i Karlstad, H.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0