Fortsättning.

Ja herre gud vad ska man säga? Har funderat mycket på det där med ponnyhoppning ihop med stilbedömning och SM sen mitt inlägg igår. Har även läst igenom nya inlägg på upprorsmakarnas hemsida och på en annan näthästtidnings hemsida.
Min inställning rent generellt vad gäller ponnyhoppning är att den tiden bara ska ses som en väldigt kort period av en ryttares totala tävlingsliv. Har alltid varit inne på linjen att man inte ska stanna kvar för länge på ponny utan så snart det är möjligt ska man gå över till stor häst.                  
Stackars R fick börja tävla på en en stor häst som inte kunde hoppa när hon var 14 år.

Upplys mig om jag har fel men finns det många andra individuella sporter där barn under 15 tävlar om SM-medaljer? Ska små barn överhuvudtaget tävla om SM? Ridsport är som jag sa igår en av väldigt få individuella sporter där man kan hålla på och tävla i stort sett hur länge som helst.

Jag tror att förbundets intentioner med att ha stilbedömning var bra men kanske mindre genomtänkt hur det skulle genomföras. Vi får hoppas att dom gör en riktigt genomgång och uppföljning så att det på nåt sätt kan fortsätta att bli nåt bra av grundidén.

Jag tycker ändå att B-ponnyekipage inte ska tävla om SM. Förstår inte hur anhöriga kan tycka att det är så viktigt att små barn ska tävla på så allvarlig nivå.

Att säga att dom som förordar stilhoppning kan låta hoppryttarna rida dressyr ist är ett konstigt sätt att försöka föra hoppsporten framåt.

Tittade på Bonde söker piga. Hur kunde Pelle bli överraskad att den norska tjejen bara var 23?

Dax att ta kväll, H.



Kommentarer
Postat av: Emma

Ja det kan ju inte ha kommit som något chock att hon var 23 år .haha.. men det låter ju bättre i tv.men hjälp va kul det kommer vara att kolla på bonde i höst :-)

2011-09-15 @ 12:00:53
Postat av: Anna

Jag är ganska säker på att tennis har SM för barn från 12 år. Ponny-SM har varit öppet för barn från 10 år i åratal (utan stilbedömning!), varför har detta plötsligt blivit en diskussion Nu? Och tar man bort B-ponnyerna från SM leder det troligen bara till att 11-åringar kommer med C-ponnyer istället..

2011-09-15 @ 20:05:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0