Slappedag med massa energi.

Tog lite sovmorgon idag. Hur lång den blev får ni gissa. Det blev några timmar på kontoret sen var det dax att ta hand om mitt konstant dåliga samvete. Är hantverkare ett släkte som aldrig gör klart saker i tid? Har lite svårt att hålla mig till ett sorts arbete så jag fuskar runt bland massa olika jobb. Bl.a reparerar jag sadlar(har jag gjort i över trettio år). Har en viss förmåga att skjuta på dessa reparationer av nån konstig anledning. Blev nästan klar iaf men får ta en repa till i morgon.
Sen blev det att åka hem och byta om till ridkläder för vidare färd till stallet.
Trots att det regnade såg jag fram emot att åka till stallet och mocka, skritta ut med hästarna samt köra lite Biolight på dom små rackarna.
När stallet var klart red jag först ut på Nicke. Tänkte ta en annan väg än igår men ändrade mig snabbt. Han var bra mycket piggare än igår och gjorde en såndär vändning som jag inte är helt bekväm med så jag tog samma tur som igår, vilket gick bra utan några överraskningar.
Fegt?
Ja det var det så jag överlämnar andra turer åt R när hon ska börja rida honom på fredag. Jag håller mig till den lugna rutten resten av veckan.
När det var dax för Lillemans runda skulle mor och dotter P skritta ut med sina hästar så jag hängde på. Roligare både för hästar och ryttare när man blir några fler. Vi plockade med oss Bea på vägen. Hennes häst ville inte gå själv så hon väntade in oss och tog kön. Kan inte minnas när jag senast red ut fyra stycken tillsammans senast. Kan ha varit för hundra år sedan på syrrans ridskola.

Som oftast kommer man hem från stallet fylld av glada tankar och positiv energi. Undrar vad som skulle hända med psykvården om det användes mer djur och speciellt hästar i den vården?

Idag blev det ett vardagsinlägg utan några kommentarer om stil eller annat. Eller jo lite får det bli.
Hittade lite kort från DM som gick för några veckor sedan. Under kortet på R och Lilleman var det ett kort på Niklas. När man jämför korten ser man klart att R har N som stilföredöme.

Undrar om jag kommer att kunna rida i morgon? Vet inte om jag har ont eller inte. Lär märkas i duschen.

Ha en skön kväll, H.

Kommentarer
Postat av: Niklas

Kan bara säga: Gör som jag säger, inte som jag gör!:)

2011-09-21 @ 19:51:30
Postat av: Pelle

hahah håller med föregångende talare ! ;)

2011-09-23 @ 18:15:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0