Skärp dig.

Ja jag håller med. Fick en skarp tillrättavisning om mitt dåliga uppdaterande av denna blogg. Har ett antal gånger lovat att bättra mig men har svårt att hålla det av nån underlig anledning.
-Men det händer ju inget speciellt i mitt liv, JU! svarade jag.
-Nåt händer det väl, fick jag till svar.
-Men jag kan ju inte skriva: idag gick jag upp, duschade och åt frukost. Sen åkte jag nånstans osv....... Vem vill   veta/läsa om helt vardagliga saker om ett helt händelselöst liv?
-Finns hur många som helst som vill läsa om det, det kan jag lova; fick jag till svar.

Jaha då gör jag ett försök även om jag själv tycker att det känns helt meningslöst.

I lördags var jag med R och Lilleman i Linköping. Dom red 110 och 120. 110 med 4 fel och 120 med 8 fel.
Vet inte riktigt hur Lilleman tänkte i 120 för när han hade två gallopsprång  kvar till ett hinder bytte han gallop. Konstig häst för han brukar inte vara så pigg på att byta utan går ofta i korsgallop men inte den här gången. Sen blev R inte klar till sista hindret och då åkte det också ner.

I går fick vi äntligen tillökning i hästfamiljen så nu har R tre hästar att ha kul med. N och E kom med stora, glada Donne. Han är en väldigt kul 9åring som inte har blivit utsliten precis. Han är tyvärr inte riktigt medveten om hur stor han är och vi lär nog få oss en och annan resa på stallplan med honom.
L som är medryttare på Lilleman kom just när R skulle ride Donne så hon satte sig på läktaren för att titta på det lilla(?) undret.
Efter en liten stund undrade hon, hur jag som pappa tänkte när jag lär R rida en så tokig häst. Då ska tilläggas att Lilleman, vilken hon brukar rida på, är allt annat än vild. Det vildaste han gör är att vifta efter flugor.
Donne lugnade ner sig efter en liten stund och skötte sig klart över förväntan.
Samma sak i morse när jag släppte ut honom. Med tanke på att han har stått i sin box sen slutet av januari, pga en lättare skada, var han förhållandevis lugn. Iaf jämfört med hur han hoppade runt i hagen i går när vi släppte ut honom för första gången.
Är väldigt glad att R´s faster och farbror tyckte att R skulle ha Donne, och köpte honom åt henne.
Blev faktiskt förälskad i Donne första gången jag såg honom för 4-5 år sedan så jag är glad att N hörde av sig nu när han sksulle säljas.
Kan garantera att fortsättning följer vad gäller denna häst. Ja givetvis även de andra två.
 Ha en bra dag, H.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0