Bra dag.

Arbetsdagen började med att jag bad en kund fara åt h....ete. Hon har varit en smärta där bak sen dag ett. Tröttnade till slut på hennes respektlösa beteende. Kändes väldigt bra när det var gjort och såg fram emot en fortsatt bra dag. Det blev en forstsatt bra dag med kuliga kundbesök som även genererade en viss inkomst.
R hörde av sig på eftermiddagen och undrade om jag skulle komma till stallet på kvällen och titta när hon hopptränade Lilleman för B. Förstod att det var nåt mer och ja hon ville ha hjälp med hästarna eftersom hon inte har varit frisk senaste dagarna.
Jag har inte mockat på över en vecka så det var klart att pappa sa ja till att skjutsa och mocka.
Lilleman såg riktigt bra ut och hela träningen skötte dom sig förutom lite psykbryt på R mitt i träningen. Hon är medveten om problemet och vi får jobba på det precis som vi gjort med allt annat som idag har blivit bra. Om man ska ha en häst med gott självförtroende och som är glad så måste man vara snäll mot den.
Oavsett hur mycket och hårt man tränar sitter det alldeles för mycket i huvudet på utövaren. Hur många kassaskåpssäkra segrar har inte gått förlorade när nerverna spökar?

Skulle egentligen behöva ställa mig och stryka massa kläder. Har inte haft städerskan här på ett tag så strykhögen är rätt stor. Har tre mässor på en vecka och då går det åt lite kläder. I helgen blir det Spogamässan i Köln. Tror det är europas största hästsportmässa. Alltid lika kul att besöka den och se utbudet av både nödiga och onödiga produkter.
Börjar min resa i morgon med att besöka lite kunder på västkusten. Knoppar sen hos bästa Maria L i Sjöbo för att rulla vidare mot lilla orten Leer några mil norr om Mûnster på fredag.
Ser fram emot att träffa folk. Både gamla och nya bekantskaper. En del dom ger och andra tar, och så finns det dom som stjäl (eller hur Sofia).

Dax att sparka liv i strykjärnet, annars blir det till att stryka i morgon och då har min dåliga karaktär vunnit igen.

Ha en bra kväll, H.


Kommentarer
Postat av: Maaaark

Jösses, du får inte så mkt kommentarer på dina långa och fina inlägg. Så, här får du en av mig.



Lycka till med kosten i höst ;)

2011-08-31 @ 22:14:41
Postat av: Sofia Svedlund

Nog för att jag heter Sofia, men jag tror knappast att den sista frågan var riktad till mig ändå?!



Har lagt din blogg till min favoriter, och dig också förstås, som alltid! ;)



Kram kram

2011-08-31 @ 23:08:55
URL: http://nutti-nutti.blogspot.com
Postat av: H

Den här gången är du oskyldig Sofia men det hade kunnat vara du.

Kram kram kram

2011-09-01 @ 10:24:14
Postat av: Sofia Uddefors

Skickar en spark i .....! Helt sjukt imponerad över hur du ORKAR!!!!! Gahhhh

2011-09-01 @ 13:36:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0