Jag har lösningen.

Jag tror eller jag vet att jag har kommit på lösningen. Finns det nåt tråkigare än dressyrtävlingar? Nä, eller jo det kanske det finns. Distanstävlingar kan knappast vara nån höjdare heller. Men vad gäller distanstävlingar så har dom redan snott min lösning.
Alla dressyrklasser ska ridas på tid!!!!
Den som rider snabbast med högst poäng vinner. Precis som i hoppning bara att i hoppning ska man ha så lite poäng(fel)som möjligt.
Hoppas att förbundet läser min blogg och tar åt sig min helt superba idé. Alla arrangörer har under alla år försökt att göra dressyrtävlingar mer intressanta men ingen har lyckats. Jo dom största tävlingarna har lyckats såsom Globen, Scandinavium och Falsterbo. Där är det iofs inte själva dressyrtävlingarna som drar utan hela konceptet. Jag tror på fullaste allvar att agilitytävlingarnan och kaninhoppningarna på dessa största svenska meetings har lika stor publik som dressyrklasserna och det bevisar minsan min tes. (Förlåt mig Anna. När du rider vet du att jag tittar helt frivilligt)
Nä, inför bedömning A:0 i alla dressyrklasser så kommer tom jag att frivilligt åka och titta.
Nu är det bara timmar kvar, H.

Kommentarer
Postat av: Karl

En annan idé är att införa standard så att så fort ett ekipage får en poäng på en rörelse som är lägre än forslagsvis 6 så blir dom utvisade!På det sättet sparas ju mycket tid och publiken får bara se ekipage med en genomgående hög kvalité!

2011-08-25 @ 13:50:36
Postat av: Helt rätt L. Ska dressyren överleva behövs det regler som dom.

2011-08-25 @ 18:11:57
Postat av: H

Hahahaha. Skrev kommentaren i namnrutan. Skulle skriva: Risken är stor att halva startfältet skulle försvinna med en sån regel.

2011-08-26 @ 08:26:27
Postat av: Anonym

OK då gör vi likadant på hopptävlingarna!

2011-08-27 @ 18:33:48
Postat av: H

Dessa regler finns redan i hoppningen. A:0 har funnitsd länge och om man får mer än 20 hinderfel blir man avblåst. H.

2011-08-29 @ 10:31:45
Postat av: Kusakalle

Tjepp !

Vet inte om ni "hoppnördar" vet om detta men vid 3 felridningar i dressyr blir man utslängd från banan. Iden om att utvisad vid en 5:a eller lägre kommer ju säkert att hjälpa till att ta död på dressyren fullständigt vilket gör att förbundet måste höja licensavgiften ännu mer :). Sen håller jag med om att sitta och titta på 40 eqipage som rider omkring i en fyrkant och där alla gör samma sak är ett riktigt sömnpiller även för en ponnydressyrpappa som mig....tjingeling

2011-10-05 @ 13:38:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0