Panikångest.

Har sett på facebook och även upplevt det irl. Folk är helt exalterade när dom har köpt en ny telefon. En såndär dom kallar smartphone tror jag. Har sett både tjejer och killar lika glada som när dom får barn när dom får sin nya telefon. Springer omkring och visar den som det vore ett nyfött barn. Kommer ihåg en som kom med en äppletelefon för några månader sedan och var helt lyrisk för att hon hade fått sin nya telefon och den var VIT. Jag frågade vad som var så speciellt med den och hon svarade att den var så frän för att den var vit. Vit? Är en telefon speciell för att den har ett äpple på sig och är vit?
Jag själv har alltid, sen den första kom för hundra år sedan, haft ett märke som har gjort telefoner med lucka. Har alltid haft telefoner med lucka för jag tycker att dom håller länge. Jag kan ha en telefon i tre, fyra år(ja om jag inte tappar den i toaletten eller tvättar den ihop med byxor i tvättmaskinen). Mina barn däremot kan inte ha en telefon i mer än några månader. Antingen tappar dom bort den eller också "går den bara sönder"
Nu är det så att jag har fått en ny såndär smartphone eller vad det kallas och jag får handsvett bara jag tänker på den. Det ringde en säljare som lovade mig en telefon om jag förlängde mitt abonnemang. Eftersom min gamla telefon börjar bli glapp och batteriet inte håller en hel dag tyckte jag att det lät bra. Nu är det så att jag antaligen har gammaldags fingrar. Jag kan inte få en såndär touchskärm att göra som jag vill.
För nåt år sedan fick jag en touchpad eller vad det heter(också pga att jag förlängde nåt abonnemang). Den jävla padden har jag inte fått att fungera. Jag var fullständigt övertygad om att det var nåt fel på den. Vad jag än gjorde loggade den bara ut. Om jag skulle in på FB, min blogg, spela spel eller vad det än var jag skulle göra loggade den bara ut. Ph använde den i flera timma vid olika tillfällen utan att han hade minsta problem med utloggning. Samma sak med R. Hon använder den också timvis utan några somhelst problem. Men så fort jag får den i mina händer fungerar den inte.
Nu är jag rädd att samma sak ska hända med en nya telefonen. Om jag nu stoppar in mitt simkort i den och allt från gamla telefonen försvinner vet jag inte vad jag ska göra. Samtidigt som jag inte vill vara nån bakåtsträvare vill jag inte heller lägga mitt liv i en mackapär jag inte kommer överens med.
Tror jag ska börja lite i taget. Kanske använda båda telefonerna under en övergångstid.
Ph hade med den nya telefonen (är det egentligen en telefon? Den gör och kan så mycket mer än min gamla telefon)(är det inte dags att sluta kalla dom för telefoner och hitta på ett nytt namn till dom)till Spa och jag måste erkänna att den tog makalöst bra kort och filma ska vi inte prata om.
Ska kanske anamma den nya tekniken och ge den ett försök även om jag får ångest bara jag tänker på det.
Återkommer om hur det kommer att gå, H.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0