Tidig kväll i Spa

Tillbaka i hushållsbilen efter en dag på racebanan. Det har växlat mellan sol och regn hela dagen så det har varit av och på med regnkläder hela tiden. Förutom att titta på snabba bilar har vi inte gjort så mycket mer. Har haft proppar i öronen hela dagen så därför har jag inte heller lyckats komma på nåt att skriva om. Kan ändå meddela att musiken och knallskotten är igång på campingplatsen. Ja eftersom inspirationen har uteblivit isag får det bli lite återvinning ist.
Detta skrev jag efter att jag hade haft Blondie hemma på mat:


Detta för mig osökt in på en viss sorts hästmänniskor. Dom givmilda, skojade bara. Finns det givmilda hästtjejer? Nä jag tänkte på de:
Självupptagna hästtjejer. Har under alla år jag hållit på med hästar genomfört en vetenskaplig test. Hur är de flesta hästtjejer? Om man tar en rankinglista på hur hästtjejer rangordnar saker i sitt liv så brukar det se ut som följer. Denna lista gäller tjejer utan barn men med pojkvän/man:
1, Hästen
2, Hunden
3, Sadeln
4, Släpet
5, Bilen
6, Tränaren
7, Sig själv(denna placering kan skifta väldigt och brukar komma högre upp)
8, Övrig hästutrustning
9, Stallkatten
10, Pojkvän/Man. Denna placering gäller nämnda män som har lärt sig att inte ringa sin hästägande älskling och fråga henne när hon kommer hem. Dom stackarna som inte har lärt sig det och begår nybörjarfelet att ringa brukar komma långt mycket längre ner på listan. Allt för ofta efter dammsugaren vilken hästtjejen inte brukar ha för höga tankar om.
Sköt om er, H.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0