Fortsättning.

När man läser kommentarer senaste tiden gällande div ärenden där förbundet är inblandat får jag intrycket av att de som skriver tycker att förbundet beter sig som intelligensbefriade crackpundare. Ett förbund, stryrelse eller företag kan inte ta beslut som passar alla. Som beslutande organ får man ta en del obekväma beslut.

Rätta mig om jag har fel men har inte följande hänt i år? Vi (Sverige) har kvalat till OS:
Fälttävlandslaget
Dressyrlandslaget
Hopplandslaget.

Hopplandslaget har kvalat tillbaka till högsta hoppligan.
RGB vann EM och även inom dressyren blev det framstående placeringar.

Hur kan allt detta ske om förbundet är så inkompetent?
Hur ska allt bekostas om inte alla är med och betalar?
Undrar om alla dom som klagar på licensprishöjningen inte blev glada när RGB vann?
Är dom helt likgiltiga om Sverige tar medaljer i OS nästa år?

Frågor ställs om vad Ridsportförbundets medlemmar får för sin höjda licens. Ja gissa.
Nog för att ridning är en individuell sport/idrott men jag tycker att det verkar som det har blivit lite väl mycket navelskådande.
Jag anser att när jag(vi) analyserar förbundets beslut så bör jag(vi) ställa mig(oss) frågan, hur påverkar detta framtiden för oss alla.
När man läser diverse kommentarer får jag intrycket av att folk undrar hur förbundets beslut påverkar dom rent personligen NU!

Långsiktighet, planering och framförhållning borde vara ledord både för utövare och förbundet.

Ha en bra dag för det tänker jag ha, H.

PS. Lycka till ni som är i Flyinge DS.









Kommentarer
Postat av: Anna

Där är en liten detalj som behöver fixas. Vi har ett tungrott, dyrt system med distrikten. Minska antalet, många av de arbetsuppgifter de hade förr är borta. Nya har inte tillkommit.

2011-10-09 @ 08:46:59
Postat av: Anonym

Du skriver det själv långsiktighet! Så det kanske inte är sittande förbundsstyrelse som vi skall tacka för framgångarna på årets tre EM?

2011-10-09 @ 21:19:34
Postat av: Anonym

Jag citerar:

"Jag anser att när jag(vi) analyserar förbundets beslut så bör jag(vi) ställa mig(oss) frågan, hur påverkar detta framtiden för oss alla."

Ja det är, för framtidens bästa, jag har engagerat mig stenhårt i stildebatten och det är därför jag antagligen kommer att vara ordentligt insnärjd i debatten kring licensprishöjningarna för lokallicens.

I stilfrågan riskerar vi att tappa en stor mängd medlemmar och tävlande som vill tävla i mätbara resultat, inte bedömning. Genom prishöjningen riskerar vi att tappa en del av det ekonomiska underlaget för de arrangörer som genomför lokala tävlingar och dessutom ta bort glädjen från de som väljer att inte tävla vidare. Det är lätt för mig att säga att jag skiter i att min licens kostar 1000 kr eller 2000 kr men för alla de som precis får det att gå runt och som med yttersta uppoffring ändå lyckas genomföra några tävlingar om året så är 600 kr JÄTTEmycket pengar. Jag vill inte medverka till att vi, genom ett sådant här beslut, tar bort en enda ryttare som ingår i vår svenska ridsport, den verksamhet som jag är stolt över och som skapat alla de toppryttare du talar om...

2011-10-10 @ 09:35:09
Postat av: Kalle Nilson

"Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar”. (Nalle Puh)

2011-10-10 @ 13:55:43
Postat av: Wasserman

Kalle: Visst é han bra Nalle? :-)

2011-10-10 @ 18:17:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0