Hoppla, hoppla.........

Att förbundet tänker höja licenserna är tydligen nåt som retar upp delar av ryttarsverige.
Nej jag är inte nån rik ponnypappa som strör pengar omkring mig, tvärtom. Jag slår knut på mig själv för att ha råd att låta R tävla.
Om jag är pantad ska jag nog inte uttala mig om eftersom jag är part i målet så det får andra bestämma. Helst då sådana som känner mig. Iofs får andra också ha åsikter för det har jag. Att ha olika åsikter om samma sak och få säga det är för mig ett bevis på demokrati. Om alla skulle tycka likadant om allt skulle det inte ske speciellt mycket utveckling.
Att ha en blogg och där skriva vad man tycker om olika saker är en demokratisk rättighet för alla i Sverige.
Ni som har läst mina inlägg vet vad jag tycker om små barn som tävlar, stil, licenshöjningar etc.

När prispengar togs bort för ponnyryttare var jag en av de som applåderade högst eftersom jag inte tycker att barn ska tävla om pengar. När man läste att vissa ponnyföräldrar skrev att "Nu måste vi sluta tävla för nu har vi inte råd att tävla längre för dottern/sonen inte kan vinna pengar" blir man bara väldigt ledsen. Inte för att föräldrarna inte kan åka på tävlingar längre utan enbart för att deras barn måste rida in pengar. Ska barn behöva ha den pressen på sig?

När det kommer nya propåer om vad som helst brukar jag oftast vänta med att ställa mig på barrikaderna och skrika NEJ! Jag väntar helst en tid för att se vad för olika argument som kommer.
Att förutsätta att ett förbund kommer med nya bestämmelser utan att åtminstone tänkt lite tror jag inte på. Sen kanske det inte alltid blir rätt från början men jag förutsätter att intentionerna är att sporten ska utvecklas.

Om det blir samma för Svrf som för Bilsportförbundet att konkurrensverket vill ha bort förbundens monopol på tävlingar hoppas jag bara att det inte blir på bekostnad av säkerheten för hästarna, de tävlande, funktionärer och publik.

Att vem som helst kan arrangera en tävling utan att det finns ett reglemente vad gäller allas säkerhet är inget jag vill ha. Om man däremot kan garantera allas säkerhet tycker jag att det låter som en alldeles utmärkt idé att vem som hellst kan arrangera tävlingar.
Att det skulle bli billigare som nån hoppades tror jag däremot inte alls på.
Att säga att det är dyrt att tävla förstår jag inte. Att det kostar mycket pengar råder det ingen tvekan om men är det dyrt?

Ska bli spännande att följa utvecklingen om både licenserna och tävlingar. Ha en bra kväll, H.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0