Tisdag.

Nyss hemkommen från stallet. Fick ta R´s kvällsfodring. Hon var tvungen att åka till Örebro och dansa styrdans med pensionärer, hahahahahahahahahahaha.
Tydligen var det obligatorist för hela hennes klass att delta på detta evenemang som en del av gymnastiken(eller vad det heter idag)
Ska åka och hämta hem henne lite senare och hoppas att hon inte har fastnat för nån gamling.

För några dagar sedan fick jag en uppskattande kommentar där B skrev att hon blev glad av min blogg och hon trodde att jag var/är en klok man. Det uppskattade jag verkligen. Att hon la till "tror jag" har jag fullständigt förträngt. Idag fick jag ett samtal som tog ner mig på jorden igen. T ringde och sa: Jag har läst din blogg. Fan vad tråkig och seriös du har blivit.
Ja upp som en sol....................

I min gamla blogg skrev jag ibland om olika profiler i stallet. Dessa profiler passar in i hela hästvärlden tror jag.
Ska presentera en profil som har snurrat länge i bakhuvudet.

Culingföräldern eller som vi säger i hästkretsar, Manegekrattaren.
Denna förälder vill säkert bara väl men det den/dom gör blir nog mest en björntjänst. Nämnda förälder ser man både i stallet och på tävlingar. 
Det mest utmärkande för dessa människor är nog att de alltid går några steg bakom sina barn, lätt hukande. Inte riktigt som en strykrädd hund men nåt åt det hållet.
Barnens sätt att kommunicera med dessa föräldrar brukar vara antingen ett väsande eller högljutt skrikande. Kan var skrikandet som har gett föräldrarna deras kroppshållning.
Att vara överslätande är nog det största igenkänningstecknet för Manegekrattaren.
Enda gången man ser dessa föräldrar skina upp är när dom har gjort nåt bra och får beröm av sina barn. 

Upptäckte för ett litet tag sen ytterligare en stallprofil.
Vet inte riktigt vad den ska kallas men nåt i stil med spöket, den osynliga eller "finns inte",
Såg en som ledde en häst i stallet som jag aldrig hade sett förut och frågade R om det hade kommit nån ny till stallet. 
Vadå undrade hon. Förklarade hur den jag sett samt hur hästen såg ut. Än en gång tittade R frågande på mig och skakade på huvudet.
Dom har funnits i stallet sen årsskiftet sa hon och skakade på huvudet ytterligare en gång.

Nu är det dax att knata ner i källaren och ta hand om tvätten (finns stunder när singellivet är hårt) och sen åka och hämta R. Ha en bra kväll, H.

 


Kommentarer
Postat av: B

Svårt att veta hur klok Du är i vardagen, men av Din blogg att döma "tror" jag att Du är en klok man........

Ses

B

2011-10-19 @ 21:48:58
Postat av: Ellinor

Haha hittade din blogg av en slump men den har nu hamnat bland favoriter. Kunde inte skrivet bättre själv ;-) Många poäng och kloka tankar.

2011-10-22 @ 18:44:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0