Ännu mer dressyr

Har märkt att trots att vissa ser mina inlägg om tråkig dressyr som personliga förolämpningar, finns det ändå ett kreativt tänkande bland några dressyrryttare. Fick ett mess av min favoritdressyrprinsessa som nog skulle kunna föra sporten framåt. Hennes förslag är att ryttarna får inte reda på vilket program dom ska rida förrän tidigast en timma föra första start. Det innebär att man bara anmäler till låt oss säga, Msv:b men man vet inte vilken av alla Msv:b det blir. Om man sen lägger in att det även ska ridas på tid samt att om man får poäng under 6 blir man utesluten så är jag fullständigt övertygad om att dressyren har en helt ny framtid framför sig. Och framför allt blir det mycket bättre ekonomi för arrangörerna då antalet startande per dag kan fördubblas.
Ja ibland kan man komma fram till väldigt bra lösningar om man bara ser möjligheterna.

Nu får jag se till att ta hand om lite kunder här på Hästmässan i Upplands Väsby. Tycker lite synd om er som inte kan vara här och ta del av det roliga, H.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0