CHS 1.0

Sitter i hushållsbilen. Bad precis R om en kall vilket hon fixade.
Hon och Lilleman har gått en 120 A:0 med noll fel. Lilleman blev lite spänd när han kom in i ridhuset och tyckte blommor och dylikt var jätteläskigt. Tyckte ändå att dom löste uppgiften på bästa sätt.

Satt på läktaren och kollade när B kom och satte sig jämte mig. Händer inte så ofta att hon gör det. Tror det var första gången faktiskt. Blev däremot väldigt glad när hon berömde mig för bloggen (vilket spädde på mitt redan stora ego ännu mer). Sen satt vi och ondgjorde oss över alla ponnyanhöriga som inte fattar vad ridning går ut på.
I våran värld är det längsiktighet som är ledstjärnan. Inte att vinna ett ponny-SM. Jag menar inte att det är förkastligt att delta i ponny-SM men man ska kanske ta det som ett inte allt för allvarligt kortsiktigt delmål i sin långa ryttarkarriär. Det är så stor skillnad mellan att rida ponny och häst att det egentligen är två olika sporter.
Läste nyligen nånstans att medelåldern när man är som bäst som ryttare är 45år. Tänk på det ni ponnyföräldrar när det enda kriteriet när ni letar ponny är att den ska gå SM.

När man är på meeting och står uppstallad i ett tältstall händer det ofta att jag undrar: HUR JÄVLA KORKADE OCH RESPEKTLÖSA ÄR VISSA "HÄSTFOLK".
När R hade ridit färdigt och skulle gå in i stallet med Lilleman, står det ett sånt där självupptaget pucko med en häst i stallgången. Hästen är uppbunden och idioten står och knoppar hästen. R ber då människan(?) om hon kan få komma förbi. Då svarar arschlet: Kan jag få knoppa färdigt knoppen först? Hon hde precis börjat knoppa. 
Öööhhh, hur tänkte hon? Varför kan hon inte stå inne i boxen som alla andra normala människor? Ja jag upphör aldrig att förvånas över folks beteende. Stor risk att jag säger nåt om jag ser det hända igen. Vill helst förskona R från en pinsam pappa men där går gränsen.

Som vanligt fick jag ta hand om lilla Maja när hon grät och som vanligt tystnade hon.

Vi, Trikem, skänker massa hederspriser på CHS. En mamma som har ett barn som blev placerade i 120 visade sin kasse med priserna. Hon sa att det är sådana priser man vill ha med hem till stallet, inte ett rött schabrak. Det var shampo och diverse lädervårdsprodukter av högstra svenska kvalité. Kul att hederspriser uppskattas.

Nu är klockan 16.32 så det är dax att logga in på EM-sidan ocj kolla hur det går för di svenske, H.


Kommentarer
Postat av: mamma ewelina

men det är ju bara för att maja gillar dig henrik. och jag vet att du gillar henne också :-)

2011-09-16 @ 20:50:58
Postat av: H

Ja se till att skaffa en riktigt bra räserBponny åt henne så jag kan åka på ponny-SM med henne snarast.

2011-09-16 @ 21:09:57
Postat av: B

Inte ofta min tid räcker att sitta ner och prata med någon under tävlingsdagar, men nästa gång det händer letar jag upp "Stallpolisen", blir alltid bra när man har lite "samma tänk ".

Lycka Till, med allt i mor´n.

Hälsn B

2011-09-16 @ 22:05:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0