Dressyr bl.a.

Ibland måste arbetet gå före bloggandet. Har varit på apoteksmässan i två dagar och den förutfattade uppfattningen jag hade om apotekare har fullständigt slagits i spillror. Dom är inte långsamma eller har hög medelålder. Större delen av besökarna var kvinnor, klart under medelåldern. Ser fram emot att fortsätta i den branschen.
Nåt annat som jag däremot fick bekräftat var en för mig gammal förutfattad mening. På eftermiddagen idag fick vi besök av en tjej i montern. Hon hörde till en av utställarna och hade nästan likvärdiga produkter som vi har. Vi pratade lite fram och tillbaka och det visade sig att hon var dressyrryttare. Jag kunde då som vanligt inte hålla mig utan kom med en sarkastisk kommentar om dressyr. Just den om att ska man få dressyr att bli roligare så ska dom börja rida på tid.
Hon tänkte en liten stund och så sa hon: Är du den där bloggaren med keps? Ja svarade jag.
Då sa hon att hon hade läst om mitt förslag om att rida på tid och hon hade blivit riktigt förbannad när hon läste det.
Det var då jag insåg att min uppfattning om dressyrryttare blev bekräftad. Dom vill inte utveckla sin sport och dom har absolut ingen humor (förutom du Anna som har mycket humor)

Har också insett att killar och tjejer har helt olika beteende med nya vänner på facebook.
En tjej kollar tilbaka i ens profil så långt det går. Detta innebär att man plötsligt kan få en fråga om nåt man skrivit för så länge sedan att man inte ens kommer ihåg vad det det var.
En kille blir vän och sen är det inte mer med det.

Väntar fortfarande på att mobiltelefonstillverkarna ska komma med en telefon med alkolås. Jag skulle vara den första att köpa en.

I morgon kör Hästmässan igång och det är en mässa jag verkligen ser fram emot. Trots att man har hållt på med detta i så många år är det fortfarande lika roligt att träffa alla dessa underbara människor.

Ska man orka vara med på festen i morgon är det nog bäst att lägga sig nu så god natt på er, H.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0