Glasögon

Efter många om och men kom jag fram till Stockholm eller närmare bestämt till Kista. Var nästan två timmar försenad pga glömska eller vad man nu ska skylla på. Fick ett samtal från kontoret när jag hade rullat närmare en timma. Johan som ríngde mig sa att jag hade glömt min jacka med istoppad plånbok. Insåg i samma stund att jag hade glömt stor del av displaymaterialet till hästmässan så det var bara att göra en halvhalt och vända ekipaget tillbaka till Örebro. Blir lite mycket med tre mässor i två olika länder på en vecka.
Väl framme i Kista börjar vi packa upp våra produkter på apoteksmässan. Inser efter en liten stund att TC har jävlats med mig. När jag packar upp våra nyheter kan jag inte läsa vad det står på en förpacking. Kan inte förstå hur man kan göra en förpackning så liten att texten inte får plats. Oavsett hur långt bort jag försöker ställa burken gick det inte att läsa vad det står för nåt om innehåll och fördel med innehållet. Är rätt bra om man vet vad det är man säljer.
Som tur är står det ett företag snett emot våran monter som säljer glasögon.
Går över till dom och förklarar läget. Säger att jag egentligen inte har några problem med min syn men TC har fått hjärnsläpp och gjort alldeles för små burkar. Damen i montern förstår mitt problem och rotar lite i sina lådor och får fram ett par glasögon till mig. Dom fungerar alldeles perfekt till TCs jävla burk. Kan utan problem läsa både innehållsförteckning och tillverkningsdatum. Tackar damen så mycket, lämnar tillbaka den gula hunden och vita käppen.
Kom fram till att jag egentligen inte behöver några glasögon bara TC gör större förpackningar med tillräckligt mycket utrymme för text stor nog att läsas av vuxna människor.
Klockan börjar nu närma sig lite över 22:15 och det blir snart dax att lägga sig.
Fick ett samtal från R som hopptränade i kväll. Hon var mycket glad efter träningen då både hon och Lilleman hade skött sig mycket bra. Ett glatt barn är nog den bästa insomningshjälpen en pappa kan ha.
Sov gott på er, H.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0