Grannar.

Först vill jag bara säga att det kommer inte att bli så mycket bloggande fram till fredag. Vi ska till Karlstad och tävla fredag till söndag. R har bara en häst med och dom gör en start per dag så jag lär få hur mycket tid över som helst. Kommer att använda del av den tiden till att blogga. Kommer säker att hända saker under tävlingen som det också kan skrivas om.

Har tydligen fått nya grannar eftersom det hamras i lägenheten under mig. Bor i ett litet bostadsrättshus med fem lägenheter. Jag har bott här i drygt 6,5 år. Förutom mig är det bara en, Maja, som har bott här längre. Det är singlar (bara av manligt kön) eller yngre par som flyttar hit och bor i upp till ett år. Sen skaffar singelkarlarna tjejer och paren skaffar barn. Då blir lägenheterna här för små och det blir dax att sälja lägenheterna. Har sen dag ett här försökt få ett ord med i laget när dessa människor ska sälja sina lägenheter. Jag har ett ganska specifikt önskemål om till vilken sorts ny hyresgäst dom ska sälja till men inte fan är det nån som har köpt mina önskemål.
Ända tills idag har inte en enda en av de som har sålt, lyssnat på mig.
Har försökt att få in i kontrakten att jag ska få vara den som godkänner nya hyregäster men jag blev nedröstad om det på ett styrelsemöte.
Försökte även införa att om en eventuell ny hyregäst inte kunde betala vad säljarna begärde skulle denna nya hyresgäst ändå få köpa lägenheten om jag ville ha hit personen ifråga. Även detta förslag blev nedröstat.
Som straff mot mina medägare i bostadsrätten har jag inte klippt gräsmattan en enda gång. Jag kan vara en hård jävel.
Har tom gjort nåt med det värsta man kan göra i ett hus som vårt. Har lämnat kvar ludd i torktumlaren som straff. Två gånger.

Vi hörs, H.

Kommentarer
Postat av: Anonym

2011-09-18 @ 01:43:00
Postat av: Sara

HAHAHA.. Man lyckas bara få perfekta grannar en gång! ;)

2011-10-14 @ 18:28:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0