Sent ute

Hade tänkt skriva lite här idag innan jag sätter mig i bilen för ytterligare en resa söderut men tiden räcker inte till. Inte så att jag är tidsoptimist för det är det ju bara tjejer som är utan tiden räcker bara inte till. kan inte hjälpa det men jag slänger in ett återvinningsinlägg. Hinner inte redigera det så jag kan förstå om ni inte fattar nåt av det överhuvudtaget. Detta inlägg är del tre i en inläggserie i min gamla blogg.

Undrar om R blev sur/besviken/förbannad? Orkade inte stå i kö på ICA för att köpa kvällsmat. Åkte till Statoil och köpte chips ist eftersom hon sa att hon inte ville ha macka att äta. Hon har tjatat om en ny sort chips så jag tänkte att då kunde det passa bra att ha lite fredagsmys en måndagskväll. Chips och Cola borde bli bra trodde jag men inte då. Är fullständigt övertygad om att alla andra ungar hade blivit glada om dom fick äta det men inte R inte. Gnälliga unge. "Fattar du inte att jag vill ha riktig mat". Får se till att vara ute i god tid i morgon så det blir en matkasse och inte en chipspåse. Hon drog till kompisar så jag blev sittande själv i kväll. Undrar om hon får riktig mat där? Iofs kunde jag sätta mig vid datorn utan att få dåligt samvete. Måste jobba vidare på profillistan annars blir jag aldrig klar. Med tanke på vad som hände förra vecka blir nästa profil:
Lånaren: En profil som gör att man misstror sina egna barn. "Pappa jag hittar inte bootsen till Lilleman". Nähä och vart har du gjort av dom? "Jag hade dom i sadelkammaren men nu är dom borta". Jo tjena. Dra den om Rödluvan också. Två par boots kan inte bara försvinna. Du får faktiskt hålla bättre ordning på grejorna. "Men jag har inte slarvat bort dom. Det måste vara någon som har tagit dom". Jasså och vem skulle ta beganade boots? Ja så fortsätter det och även andra grejor försvinner och man blir så trött på slarviga barn. Sen helt plötsligt efter nån vecka säger R. "Nu är bootsen tillbaka" och det var även nåt mer, som jag har glömt vad det var, hade kommit tillbaka. Följde med R till sadelkammaren och mycket riktigt, där låg bootsen. Och det gick inte att ta miste på att det inte var R som hade slarvat bort dom. Dom var rengjorda och då förstog jag att R inte ljög. Det måste varit nån som hade "lånat" dom. R skulle inte kommit på idén att rengöra dom för att lura mig. Hon gör knappt rent saker överhuvudtaget.

Dax att kolla runt på TVn om det finns nåt lyteskomikprogram man kan titta på. Behöver skratta lite, H.


Om nu inte detta räcker tills jag är tillbaka på tisdag får ni hålla tillgodo med min gästbloggare.

http://rebeccaeklind.blogg.se/


Sköt er, H.

PS. Tack Maark du är snäll. Faktum är att nu har hundra procent av läsekretsen kommenteratDS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0