Söndag kväll.

När sönerna bjuder in sig på söndagsmiddag inser man att det ekar rätt tomt i kyl, frys och skåp. Har sovit hemma ca 15 dagar på två och en halv månad. Har av naturliga skäl inte handlat hem nåt under tiden så det fick bli snabbmakaroner och Scans köttbullar. Iofs hade dom inte nåt emot den middagen. Blir till att handla lite i morgon för förhoppningsvis blir jag hemma lite mer under hösten.

Träningen med R och Lilleman gick mycket bra. Fördelen med att vara borta ibland är att man har lättare för att se vad som har hänt. Han går i en mycket bättre och lättare form och R rider med mindre hjälper och han lyssnar bättre. Det märks att han har blivit starkare för han orkar korta sin galopp utan att bryta av eller slå sig fri.
Även rent hoppmässigt ser han starkare ut. Kan dom fortsätta med utvecklingen på samma sätt kan det bli riktigt spännande nästa år.

Det blev inget mockande idag. När vi hade tränat färdigt ringde L från Ph´s hockeylag och frågade om jag kunde vara speaker på matchen och den började kl 12:00. Älskar att höra min egen röst så jag svarade givetvis ja trots att jag inte kunde mocka då. Alltså blev det bara att åka hem och duscha och byta om så publik, spelare och alla andra kunde få njuta av min ljuva stämma.

Tvättmaskinen går för andra gången nere i källaren så snart blir det att gå ner och ta hand om det som förhoppningsvis är nytvättat. Kom på idag varför mitt tvättmedel inte har räckt så länge förut. Använde ett doseringamått för första gången idag. Jämfört med tidigare blev det bara lite tvättmedel på botten i "skålen" i tvättmaskinen. Har haft i mycket, mycket mer tidigare.

Har ca femton schabrak i dressyr och hopp/allround modeller från den tyska tillverkaren Equest som jag tänkte skänka bort till dom som vill ett bra schabrak. Nämnde detta för R och då sa hon att jag skulle ha en bloggtävling. Har ingen aning om vad en bloggtävling är för nåt men R sa att jag skulle ha en med schabrak som vinster. Har ingen aning om vad för tävling jag skulle kunna ha så det får bli tävling nr 1. Om nån orkar engagera sig och komma på en bra tävling får den människan ett schabrak. Sen får det bli fler schabrak som priser om det blir nån tävling.

När jag är klar med tvätten tänker jag sätta mig i fåtöljen, vända den mot en vägg och sitta där och stirra in i väggen i en timma. Känns som jag skulle behöva göra det som nån sorts meditation och tömma skallen (borde gå på två minuter enligt vissa) inför en ny start på hösten älskar hösten.

Tvättstugan nästa, H.
PS. Orkar inte läsa igenom vad jag skrivit så ni får stå ut med stavfel och dålig svenskaDS

Kommentarer
Postat av: sofia uddefors

Du kan ju ha en bloggtävling och se vem som kommer fram med roligaste förslagen ang dressyrtävlingar. Jag har fö hastighetsrekordet i Kungälv denna höst! Snabbast runt en LA:1....

2011-09-12 @ 06:38:19
Postat av: anki

den här var en kul blogg, den kommer med på min att läsa dagligen lista.

2011-09-15 @ 12:31:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0