Liten gubbe

Har under längre tid sagt lite skämtsamt(?) att kvinnors bästföredatum är 25 år och mäns är 45. Har då alltid fått kommentaren att jag är ju över 45. Ja det är jag och livet blir bara bättre och bättre. Eller iaf tills idag.
Skjutsade R till Donne(förhoppningsvis en blivande hoppstjärna). Satt på en pall mitt i ridhuset och tittade på dom när hon försökte få honom att skritta med minst en hov i backen åt gången. Han är lite vild(eller som N säger, pigg men snäll) eftersom han varit konvalescent i en dryg månad. Iaf skritta hon förbi mig och plötsligt säger hon: det är första gången du ser ut som en liten gubbe.!!!!!?????
Jag som alltid fått höra att jag ser yngre ut än min ålder.
Jag som en gång fick en fråga av en bra mycket yngre tjej, vilken foundation jag använde. Hade ingen aning om vad foundation var för nåt.
Nu är det då oåterkalleligt, jag är tydligen en liten gubbe!!!!
Det måste ju innebära att jag mycket tidigare än vad jag tänkt kan bli en pensionärsjävel. Har länge närt en dröm att gå sakta över ett övergångsställe vid en mycket trafikerad gata. "Iklädd" en rullator, lätt framåtböjd gå väldigt sakta över till andra sidan. Väl på andra sidan ställer jag ifrån mig rullatorn och börjar, med spänstiga steg, gå vidare med ett elakt leende på läpparna.
Har fler idéer på vad jag skulle kunna göra som en oansvarig pensionär men vad avslöjar jag inte nu.

Ha en bra kväll, H.

Kommentarer
Postat av: Lena S

Kul att du är tillbaka ... vi vill höra resultatet av övergångsstället... verkar ju som det snart är dags (av ovan att döma..) :)

2012-03-14 @ 10:12:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0