Mitt nya liv

Idag är första dagen på mitt nya liv. Inte så att jag tänker bli hälsosam(vet inte hur man blir det och varför)mer ekonomiskt duktig(finns ju ingen ekonomi att vara duktig med). Nä, från och med idag tänker jag byta arbetsinriktning. Ja eller kanske inte riktigt just idag men idag är första dagen på min resa mot ett karriärsbyte. Eller, nä det är inte riktigt första dagen heller. Första dagen var redan i juni förra året. Sen har det varit en del om och men, men nu verkar det som det hela ska lösa sig, Tror inte att ni som är med på resan läser min blogg men jag riktat ändå ett stort tack till er.

All turbulens som varit runt mitt karriärbyte har gjort att jag inte har kunnat fokusera så mycket på bloggen som jag velat. Nu vet jag att jag kommer att uppdatera den ofta igen. Har fått påstötningar att skriva mer med jämna mellanrum, senast nu i helgen när vi hade tävlingar hemma i Kumla.

För Lilleman och R´s del blev det en riktig kul tävling. Vi bestämde redan innan tävlingen att hon skulle rida lite fortare i omhoppning(ja jag förutsätter att dom ska gå till omhoppning i 110) samt att i 120 som var en A:0 att hon skulle rida en snabbare runda än hon bruka. Dom red helt efter planen och var nolla och placerade i båda starterna. Bra jobbat.

Om tävlingarna finns det mycket  att säga. Som arrangemang var det makalöst bra. 300 starter från kl 08:00 till 18:30 är väldigt bra jobbat av arrangörerna. En fräsch ljudanläggning gör faktiskt väldigt mycket för att få bra flyt på det hela.

Det var häst på lördag och ponny på söndag, då det även var nån stilbedömningsklass i en cup. Jag vet inte men jag tror att denna gången var en av de få då även en mamma blev omskriven i bedömningsprotokollet. I kommentarsfältet hade dommaren bett ryttaren att få sin mamma att sluta smacka under ritten.
Hon är en sån mamma, som trots att ponnyn springer så fort de små benen går, ändå står och smackar under precis hela ritten. Skrämmande och definitivt inte utvecklande för dottern men hon har säkert en logisk förklaring till sitt beteende.

Dax att åka iväg och fortsätta med sitt nya liv. Ha en bra dag, H.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0